Jak walczyć o odszkodowanie za wypadek w pracy?
Nie jest tajemnicą, że wystarczy chwila nieuwagi, aby ulec wypadkowi. Niekiedy zdarza się, że takie niefortunne zdarzenie dotyka pracownika podczas wykonywania obowiązków służbowych. Czy wiesz, w jaki sposób możesz ubiegać się o odszkodowanie?
Czym jest wypadek przy pracy?
Na samym wstępie warto wspomnieć, czym w ogóle jest wypadek przy pracy. Zakres znaczeniowy tego pojęcia jest bowiem stosunkowo szeroki. Z tego względu wielu pracowników nawet nie zdaje sobie sprawy, że dotknęła ich tego rodzaju szkoda, a tym samym, że mają prawo do ubiegania się o stosowną rekompensatę finansową.
W tym miejscu najrozsądniej jest przytoczyć definicję legalną. Przepis wyraźnie wskazuje, że za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą:
- podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych;
- podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia;
- w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
Jak uzyskać odszkodowanie po wypadku w pracy?
Jako biuro odszkodowań z Bielska niejednokrotnie mieliśmy przyjemność pomagać poszkodowanym pracownikom w uzyskaniu rekompensaty. Wbrew pozorom nie jest to trudna procedura, bowiem wystarczy zgłosić wniosek o wypłatę odszkodowania do ZUS-u. Kluczem do sukcesu okaże się jednak odpowiednie sformułowanie pisma, a przede wszystkim – przekazanie niezbędnych załączników. Jeżeli potrzebujesz pomocy, czekamy na Twoją wiadomość. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy przekonani, że będziesz zadowolony z naszych usług.